Online studiehulp tijdens lockdown | Oostende

De grote sociale ongelijkheid in het onderwijs, die vroeger al groot was, is nog versterkt met de coronacrisis. Niet iedereen is gelijk als het gaat over een goede werkplek, hulp, informatie te krijgen thuis. Veel jongeren hebben afgehaakt en de regeringen hebben veel te weinig gedaan om dat te verhelpen.

Tussen april en juni 2020 organiseerde RedFox (de jongerenbeweging van de PVDA) de #BoostDays. Méér dan 200 leerlingen uit gans het land kregen gratis studiehulp, dankzij de inzet van 200 vrijwilligers. Nu wil RedFox minstens 600 scholieren helpen en zij zoekt daarvoor 300 vrijwilligers.

Er is vooral nood aan hulp voor wiskunde, voor fysica, chemie, biologie en voor talen. Je moet geen leerkracht zijn om te kunnen helpen. Iedereen die iets van deze materies kent, kan helpen. Ken je iemand in regio Oostende die kan helpen en/of kinderen tussen 13 en 18 jaar die hulp nodig hebben? Je kan het hier zeker melden.

De hulp is gratis en de leerlingen kunnen zich inschrijven via deze link: https://bit.ly/3a8NxWH

Een jongere kan hulp vragen voor verschillende vakken. Eenmaal ingeschreven neemt het team van RedFox contact op met de jongere. Samen zullen de jongere en de ‘leraar’ afspraken maken over de regelmaat van de hulp en het platform dat ze gaan gebruiken voor hun communicatie (telefoon, whatsapp, jitsi, messenger enz. naar keuze). Als de leerling geen hulp meer nodig heeft, eindigt de studiehulp. Vrijwilligers van het team van RedFox zullen de leraars en de leerlingen opvolgen om ervoor te zorgen dat alles goed verloopt.