Solidariteam Zuidrand: soep voor Verviers

Deze zomer was er de ongeziene ramp in de Vallei van de Vesder. Duizenden gezinnen verloren een droge en veilige thuis. Meer dan 4 maand later blijft georganiseerde hulp uit, en blijven veel mensen zitten in nauwelijks leefbare omstandigheden.

De Solidariteams van de PVDA waren vanaf de eerste dagen aanwezig om de getroffen gezinnen bij te staan met het leegmaken van huizen, opkuisen van straten, en met alle werken om opnieuw te zorgen voor leefbare omstandigheden. We haalden financiële steun op waarmee industriële drogers werden gekocht om de huizen droog te krijgen. We zetten soepteams op die verse soep naar de regio van Verviers brengt en warm verdeelt in de wijken. Die solidariteit willen we verder organiseren zo lang ze nodig blijft.

Op 12 december vertrekt er opnieuw een Solidariteam vanuit de Zuidrand richting Verviers om getroffen gezinnen te steunen.
Wil je 's morgens mee verse soep maken? Of wil je 's middags (rond 13u) de soep met de auto naar Verviers brengen, om ze daar te verdelen in de wijken, samen met een gids? Laat ons dan iets weten via mortsel@pvda.be en bezorg ons je gegevens. Dan zorgen wij dat je ook verzekerd bent. (De soepploeg is terug rond 21u30).